Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
Základní škola a Mateřská škola Ostrov u Macochy, příspěvková organizace

Tahák jako učební pomůcka? Proč ne!

Tahák jako učební pomůcka? Proč ne!

Žáci devátých ročníků mohli při testu používat taháky. Vždyť ale takto se nic nenaučí… a nebo ano?

  • Děti by měly znát základní učivo, i když v dnešní době může každý argumentovat tím, že si veškeré informace najdeme na internetu nebo nám je řekne umělá inteligence.
  • Jedna z vhodných a nejpoužívanějších učebních metod je vypisování poznámek.

My jsme s deváťaky spojili tyto dvě věci dohromady a využili je při testu na vnitřní geologické děje. Kdo měl zájem, mohl si doma vytvořit ručně psaný "tahák" na papír o velikosti A6, na kterém mohly být všechny informace k danému tématu ze sešitu. A že někteří opravdu dokázali pracovat s nabízeným prostorem. Tuto pomůcku pak mohli využít jako zdroj informací při testu, se kterým ji odevzdávali. 
Aby to ale nebylo jen opisování z papíru na papír, byly otázky v testu záludnější. Například místo otázky "vypiš všechno, co víš o sopečné činnosti", byly položeny otázky:  "Jak může být pro nás sopečná činnost nebezpečná. Kde se nejčastěji vyskytuje a proč?". Pak už záleželo na žácích, jak s informacemi z "taháku" naloží a jak u nich zapojí mozek a kreativitu. Deváťáci při testu navíc pracovali s Atlasem světa, díky kterému využili teoretické znalosti o litosférických deskách v praxi. Za týden si ověříme, co si díky přípravě "taháku" zapamatovali. 

Datum vložení: 14. 2. 2024 10:09
Datum poslední aktualizace: 14. 2. 2024 10:35
Autor: Mgr. Petra Ševčíková

Základní škola

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Sociální sítě

Mohlo by Vás zajímat