Úřad městyse
Ostrov u Macochy 80
679 14
Projekt TŘÍDĚNÍ ODPADŮ (vyhodnocení projektu)
Projekt TŘÍDĚNÍ ODPADŮ (vyhodnocení projektu)
(Vyhodnocení po prvním roce trvání - červenec 2010)
Rekapituilace:
Projekt se podařilo úspěšně spustit, učitelé byli se záměrem seznámeni. Mezi pedagogy se záměr setkal s velkým pochopením, díky čemuž se podařilo zavést systém třídění odpadů do všech tříd školy.
Ve vestibulu školy je umístěna informační nástěnka, kde si mohou žáci a návštěvníci školy přečíst informace týkající se problematiky odpadů. Tuto nástěnku si vytvořili žáci sami v hodinách informatiky a výchovy ke zdraví. Nástěnka obsahuje i informace v angličtině (opět zpracováno žáky), čímž došlo k provázání tématu do předmětu angličtina. Proběhly dvě informační setkání - pro žáky 2. stupně a zvlášť pro žáky 1. stupně. Cílem těchto setkání bylo seznámit spolužáky s výsledky své práce, kdy bylo úkolem vyhledat a zpracovat určitou část (oblast) problematiky vzniku, zpracování odpadů a možností třídění.
Ve třídách byly rozmístěny barevně odlišené koše (dle jednotlivých druhů odpadů). Jedná o koše, které si žáci vyrobili sami v rámci hodin pracovní výchovy. Vysypávání košů si zajišťují žáci ve vlastní režii. Třídí se zejména papír a plasty. Byl azorganizována módní přehlídka z odpadových materiálů, která měla za cíl přinést informaci mezi žáky, ale i směrem k veřejnosti, že odpad, je-li správně separován, může sloužit jako surovina pro další využití, a nemusí skolnčit na skládce nebo ve spalovně. O jednotlivých krocích bylo podrobně informováno na internetových stránkách školy a na nástěnkách v jednotlivých spádových obcích.
Možnosti vylepšení:
Zavést používání recyklovaného papíru ve škole. Širší zapojení problematiky třídění odpadů do jednotlivých předmětů. Vytvořit logo projektu. Získat pro školu označení Zelená škola.
Závěr:
Projekt lze hodnoti jako úspěšně provedený, velmi se osvěčilo přenechat aktivitu na žácích, podporovat ce nejširší zapojení žáků jak na zpracování informačních materiálů, tak na přípravě prezentací a osvětě mezi spolužáky. Rovněž vlastní realizace projektu - výroba a rozmístění košů, jejich vybírání, podíl na organizaci akce sběru papíru atd. lze hodnotit jako velmi žádoucí. Projekt podpořil zaměření školy na problematiku ochrany životního prostředí a environmentální tematiku. Jeví se jako velmi vhodné v tomto projektu pokračovat i dalších let a nadále téma rozvíjet.
Mgr. Karel Hasoň
koordinátor projektu
Datum poslední aktualizace: 7. 9. 2016 12:38