Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

1. pomoc

Typ: Základní škola
1. pomoc

Žáci 9. ročníku si v rámci laboratorní práce ověřili znalosti získané ve výuce přírodopisu o poskytování první pomoci tak, že poskytovali první pomoc figurantovi. Narozdíl od běžných nácviků, kdy je znám druh zranění a má se jen provést první pomoc,  byla situace ztížena tím, že žáci museli nejprve určit, o jaký druh zranění se jedná, a teprve potom mohli poskytnout pomoc. Ukázalo se, že právě určení zranění bylo nejtěžší, protože zásadním způsobem ovlivňuje následnou pomoc (např. bezvědomí muže být způsobeno šokem v důsledku úrazu, cukrovkovým záchvatem, infarktem, nevolností atd.). 

Můžeme konstatovat, že si naši žáci vedli velmi dobře a jak určení druhu poranění, tak následnou pomoc zvládají výborně. 
Zápis laboratorní práce provedli netradičně v podobě prezentace nebo reportáže (ukázky viz odkazy pod článkem).
 

Přílohy

Vytvořeno: 3. 5. 2015
Poslední aktualizace: 7. 9. 2016 12:38
Autor: Mgr. Karel Hasoň, Ph.D.