Úřad městyse
Ostrov u Macochy 80
679 14
Projekt TŘÍDĚNÍ ODPADŮ (vyhodnocení projektu II)
Projekt TŘÍDĚNÍ ODPADŮ (vyhodnocení projektu II)
(Vyhodnocení po prvním roce trvání - červen 2011)
Rekapituilace:
Projekt pokračoval i v tomto školním roce, stal se běžnou součástí chodu školy. Během toto šk. roku bylo zavedeno používání recyklovaného papíru, důsledně se využívá kancelářský papír (potištěný pouze z jedné strany) k dalšímu využití (jako např. tisk běžných informací neúředního charakteru, papír pro písemky, na poznámky atd.).
Byl navýšen podíl úsporného typu osvětlení (původní žárovkové osvětlení zústává již pouze v prostorách chodeb a technických místnostech. Kmenové a odborné učebny jsou již kompletně vybaveny úspornými zářivkovými světelnými tělesy, stejně tak prostor školní kuchyně, nového gymnastického sálu, posilovny, učebny přírodopisu a učebny ZUŠ. Žákovská knihovna je připravena na instalaci zářivek na začátku velkých prázdnin. Osvětlení úspornými žárovkami bylo zavedeno i vstupních prostorách MŠ.
Došlo k efektivnějšímu využívání kapacity lednic a mrazích boxů ve skladech školní kuchyně, díky čemuž mohl být vyřazen z provozu energeticky velmi náročný chladící box. Nejstarší lednice byal nahrazena novou, energeticky výrazně úspornější.
Byl zpracován energetický audit školy. Cílem tohoto auditu bylo provést energetickou bilanci budovy a stanovit nejefektivnější režim provozu, hospodaření s energiemi a možnosti snížení energetické náročnosti objektu.
I nadále probíhá třídění odpadů v jednotlivých třídách, žáci se i v tomto roce na třídění odpadů aktivně podílejí. Proběhly taktéž dva sběry starého papíru a nápojových kartonů. Další možnosti:
Důsledně používat recyklovaný papír, včetně žákovských sešitů. Pokračovat v zavádění úsporných opatření, které budou dále snižovat spotřebu energetií. Znovu provést informační prezentace žáků vyšších ročníků pro ostatní žáky, zejm. pro žáky 1. stupně, s cílem zvýšit povědomí jednak o možnostech třídění odpadů, jednak o zásadách vedoucích k šetření s energiemi.
Projekt běží nyní ve dvou rovinách, jedna je rovina žákovská a učitelská (třídění ve třídách, sběr starého papíru, příprava informačních materiálů atd.), druhá rovina zahrnuje ucelenou energetickou koncepci školy (energetický audit, optimalizace využití vybavení školy, zavádění úsporných metod vytápění, ohřevu vody, způsobu vytápění atd.) Závěr:
V projektu pokračovat i v dalších letech, znovu provést informační kampaň vytvořenou žáky školy, podporovat probírání problematiky odpadů v rámci jednotlivých předmětů a zavádět šetrné způsoby nakládání s energiemi.
Mgr. Karel Hasoň
koordinátor projektu
Datum poslední aktualizace: 7. 9. 2016 12:38