Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Jak nejlépe přispět k socializaci dítěte předškolního věku

Typ: ostatní | Mateřská škola
Jak nejlépe přispět k socializaci dítěte předškolního věku 1Výtvarným tvořením podporujeme dětskou spontaneitu

Během pobytu dětí v mateřské škole, nechceme, aby se pouze naučily, jak se ve skupině dětí „správně“ chovat, ale aby se jejich vztahy k ostatním odvíjely od vzájemného pochopení a tolerance, aby se prosociální chování stalo jejich součástí, aby je považovaly za samozřejmé. V tomto věku děti více cítí, než logicky usuzují. Pro jejich chápání je činnost, tvoření a vlastní prožitek snadnější cestou k uchopení skutečnosti. Při výtvarné činnosti se děti soustředí, zklidní, jsou samy sebou. Jsou-li jejich díla vystavena, mluví také vlastní řeči k ostatním. To, že děti vidí, že každé z nich zpracuje námět jinak, je vede k chápání druhých, k toleranci. Výtvarná činnost, která se uskutečňuje ve zvláštní hravé atmosféře, posiluje pocit sounáležitosti, umožňuje sebepoznání, poznání druhých, zkvalitňuje komunikaci a poskytuje dětem obohacující zkušenosti. Do výtvarného díla se promítá celá osobnost dítěte. Každé použije jiné barvy, symboly, jinou kompozici. Tato rozmanitost výsledků výtvarné práce potvrzuje jedinečnost osobnosti každého dítěte. Učitelky respektují osobnost každého dítěte a mají porozumění pro zvláštnosti dětského vidění světa. Ve společném povídání po ukončení práce je důležité, aby si děti uvědomily, co prožívaly během tvoření a povídání posílilo jejich sebevědomí. Naučí se tak vážit si a přijímat své tvořivé schopnosti i na základě toho, jak jejich práci přijímají ostatní. To vede děti k respektování pocitů a názorů druhých, k potřebě dorozumění, prosociálnímu chování.

Video zde


Vytvořeno: 3. 1. 2018
Poslední aktualizace: 3. 1. 2018 10:10
Autor: Jaroslava Vondrová